de vijfde dag - Reisverslag uit Darsilami, Gambia van Miranda Wijngaard - WaarBenJij.nu de vijfde dag - Reisverslag uit Darsilami, Gambia van Miranda Wijngaard - WaarBenJij.nu

de vijfde dag

Door: mirandavandewijngaard

Blijf op de hoogte en volg Miranda

18 Januari 2012 | Gambia, Darsilami

Woensdag 18 januari 2012,

Vannacht heerlijk geslapen in onze lodge onder de klamboe..en gewekt door de Iman en de haan. Na weer een lekker ontbijt zijn we begonnen aan onze wandeling naar Sifoe waar ze met een groenteteelt project bezig zijn. Na een rondleiding wat super super heet was weer begonnen aan de terugtocht van dik een uur en wat was het heet zeg..! Terug op de compound plofte we neer in ons lounge hoekje en verwende we ons met ..een koud colaatje. Rond de klok van 14.00u kregen we de lunch met als toetje baobabvla met kokos. Ik ben een siësta gaan houden want ik heb denk ik te weinig gedronken en heb knallende hoofdpijn. Tante Nel, Hennie en Wim zijn aan de wandel met Abdou.Terwijl ik hier zit zijn er twee jongetjes bij mij gaan zitten en ik heb ze een paar mentos gegeven. Toen ze weg wilden gaan ging een jongetje aan mijn kettinkje met mini djambe trommelen..bom bom bombom en gaf mij een dikke knuffel zo lief….De kinderen spreken je aan met toebab dat betekend blanke maar dan op een positieve manier.Na het avond eten kwam Pabi langs met een vriend en hebben we geleerd hoe we de djambe moeten bespelen. Het slaapmutsje werd genuttigd en zijn begonnen aan ons welverdiende nachtrust.