zevende dag - Reisverslag uit Darsilami, Gambia van Miranda Wijngaard - WaarBenJij.nu zevende dag - Reisverslag uit Darsilami, Gambia van Miranda Wijngaard - WaarBenJij.nu

zevende dag

Door: mirandavandewijngaard

Blijf op de hoogte en volg Miranda

20 Januari 2012 | Gambia, Darsilami

Vrijdag 20 januari 2012,

Vanmorgen nog voor het ontbijt zijn we naar het pasgebore baby’tje geweest, die werd in badje gedaan en gestretcht, en zoals tante Nel zei; trek op…Ze rekken en strekken het kleine lijfje aan alle kanten, heel raar om te zien maar hier een normaal iets. Na het ontbijt zijn we met een taxi naar Kartong vertrokken en hebben bij Boboi beach aan het strand gezeten, dat hebben we wel verdiend na al deze dagen. Raar om te zien is dat er koeien op het strand lopen. Na even zwemmen in de warme oceaan hebben we geluncht, Tante Nel en ik hebben een mooie Afrikaanse jurk gekocht, leuk voor hier en thuis..Terug zijn we met Tabo meegereden en zitten we nu na de douche te relaxen in de loudge van Timberland. Net gezellig zitten kletsen met Taffa en Abdou. Ook kwam Serraye met haar kindjes langs, ik heb haar mijn kettinkje en oorbellen gegeven die ik van Vera heb gekregen. Serraye is erg arm en op deze manier kon ik haar een beetje blij maken. Ze vroeg ons om mee te gaan naar haar huis, dat is twee jaar geleden ingestort in de regentijd en dankzij giften van tante Nel en Hennie hebben deze mensen weer een dak boven hun hoofd. De rondleiding door haar huis is om verdrietig van te worden, geen gas en licht en de vloer is gewoon aard, haar bed een dun lapje ligt op de grond en hier leef je dan met twee kleine kindjes, dit beeld greep mij erg naar de keel en we hebben met z’n viertjes dit gezin gesponsord , ze krijgen rijst voor het komende jaar..Terug op Timberland stond de pompoensoep al op ons te wachten. We hebben een lekkere vegetarische maaltijd gegeten, rijst met een soort van pindasaus..Als toetje had Pabi speciaal voor mij baobabvla gemaakt. Na het eten zijn we uitgenodigd op de compound van Tabo voor een bonte avond..daar werden we verrast door de bewoners met dans en zang.Op een jerrycan werd het ritme aangegeven.We hebben allemaal gedanst, het was super leuk.Bij thuiskomst hebben we ons laatste flesje wijn op gedronken en zijn we begonnen aan ons laatste nachtje op Timberland in Darsilami.

• 24 Januari 2012 - 17:39

Marcel Egberts :

Je hebt een leuke reis gehad , je zal nog wel eens gaan denk ik .
    Als je dit leest gaat het wel kriebelen , om ook zo iets te gaan doen .
    Groet Marcel