dag 8..onze laatste in Darsilami - Reisverslag uit Darsilami, Gambia van Miranda Wijngaard - WaarBenJij.nu dag 8..onze laatste in Darsilami - Reisverslag uit Darsilami, Gambia van Miranda Wijngaard - WaarBenJij.nu

dag 8..onze laatste in Darsilami

Door: mirandavandewijngaard

Blijf op de hoogte en volg Miranda

21 Januari 2012 | Gambia, Darsilami

Zaterdag 21 januari 2012,

Vanmorgen zijn we begonnen met onze koffer inpakken, maar dat is niet veel want we hebben bijna alles weggegeven.We hadden dus ruimte over voor de djambe’s en samen met Wim en Willemien hebben we deze goed verpakt voor de terugreis naar Nederland.Na het ontbijt zijn tante Nel en ik nog even naar Omar gegaan om wat kleding te brengen.Bij de eerste stap buiten de poort van Timberland stonden de kinderen om ons heen toebab toebab hoor je aan alle kanten en de handjes reikte uit naar mn ketting met mini djambe allemaal wilde ze even trommelen een dagelijks terugkerend ritueel. Bij Omar aangekomen hebben we onze laatste ballonnen uitgedeeld daar zijn ze gek op….We hebben bijtijds geluncht want de taxi naar Banjul airport zou om 14.00u komen.Na het afscheid van Willemien en Pabi zijn we met Taffa vertrokken. Voor mijn meiden kreeg ik van Abdou een brief en een cadeautje ..zo lief..namens de familie Boere sponsoren wij Abdou, elke morgen kan hij bij Willemien een ontbijt halen, hij heeft het thuis niet best en op deze manier gaat hij in ieder geval met een gevulde maag naar school want leren kan hij erg goed. De rest van het geld is voor zakken rijst voor de armste gezinnen in Darsilami.Abdou had bij ons afscheid tranen in zijn ogen en dat greep mij erg aan.Ik heb hem helemaal verknuffeld..!Op Banjul airport nemen we afscheid van Tabo, Taffa en Ouzman. Tante Nel heeft nog even haar schoenen laten poetsen want die zagen er niet uit door al het stof..Om 17.00u zijn we gaan boarden en op dit moment vliegen we hoog in de lucht richting Amsterdam. Ik kijk terug op een fantastische week in Darsilami The Gambia

• 24 Januari 2012 - 15:17

Monique:

Ha zussie,
    Mooie verhalen hoor, over je vakantie in Gambia! Fijn dat alles goed terecht is gekomen, in het ziekenhuis zullen ze zeker veel aan de spullen hebben. Goed gedaan zussie!
    xxx Monique

• 24 Januari 2012 - 17:41

Marcel:

Ook wel weer fijn om thuis te zijn , toch
    Marcel

• 25 Januari 2012 - 21:20

Nicole:

Wat een leuke reisverslagen en super mooie foto's! Geweldig dat je dit met mijn moeder hebt gedaan)! Wie weet klim ik ook een keertje in dat vliegtuig richting west Afrika.. :-).
    Veel liefs uit Engeland XXX