dag 6 2013 - Reisverslag uit Darsilami, Gambia van Miranda Wijngaard - WaarBenJij.nu dag 6 2013 - Reisverslag uit Darsilami, Gambia van Miranda Wijngaard - WaarBenJij.nu

dag 6 2013

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

25 Januari 2013 | Gambia, Darsilami

Vrijdag 25 januari 2013

Vroeg ontbijtje vandaag, Nel, Wim en Riet gaan een dagje naar Marieke (vriendin van Willemien) in Senegal. De rest van de groep blijft in Darsilami, op dit moment is het bewolkt en valt er af en toe een druppel regen. Ingrid en ik zijn voor ons bezoek aan het healthcentre nog even gaan wandelen in het dorp, aan elke vinger een kind, ook Nuha liep mee, wat een manneke is dat, hij heeft mijn hart gestolen.. Op de compound van Tabo waren Mai en Isatou bezig met de was terwijl de kinderen aan het ravotten waren, Kawsu was aan het spelen met de kruiwagen. Ons bezoek in het healthcentre was ook erg leerzaam, Ingrid mocht bij de dokter het spreekuur bijwonen en ik zat bij de apotheek, goed gesprek gehad met de apothekersassistent, over anticonceptie en wormtabletjes. Ondertussen recepten gemaakt voor de patiënten, niet in mooie doosjes maar een gedraaid stukje papier, hoe simpel kan het zijn…maar wel functioneel. Rond de middag kwam de kapper, de haren van Judith en Vera invlechten, ik lag ondertussen in de hangmat m’n boek te lezen…Met Ado en Veertje en Ingrid zijn we op visite geweest bij kleine Vera, je wordt er zo verdrietig van als je ziet hoe deze mensen leven. De mama zat op een kussentje op de grond met haar kindje, deze mensen hebben net een dak boven hun hoofd en heb ik ze geld voor rijst gegeven dan kunnen ze weer even vooruit. Grote Vera heeft kleine Vera kleertjes gegeven, de kleertjes van Carmen en Jasmijn en de rompertjes van Els en haar moeder. Op de weg terug nog even een bezoekje bij Awa, een goede vriendin van Willemien. Na het eten hebben we de kerk een bezoek gebracht, daar was het koor aan het repeteren, Ingrid, Wim en Hennie mochten meezingen in het koor, waar we kippenvel van kregen…was echt een feestje in de kerk..Amen. Veer was niet mee die zat met Taf op de compound, en nadat alle hagedissen waren verwijderd zijn we lekker gaan slapen. Morgen Boboi Beach…