de tweede dag... - Reisverslag uit Darsilami, Gambia van Miranda Wijngaard - WaarBenJij.nu de tweede dag... - Reisverslag uit Darsilami, Gambia van Miranda Wijngaard - WaarBenJij.nu

de tweede dag...

Door: mirandavandewijngaard

Blijf op de hoogte en volg Miranda

15 Januari 2012 | Gambia, Darsilami

Zondag 15 januari 2012,

Na een goed nachtrust hebben we heerlijk ontbeten. Om 9.00u zijn we naar de kerk gegaan..wat een belevenis, je verstaat er niets van maar de liefde van de mensen is voelbaar. Er werd prachtig gezongen door het koor onder begeleiding van de djambe.. Buiten hebben we wat spulletjes uitgedeeld aan de kinderen, een meisje stal mijn hart en liep constant aan mijn hand. Nu zitten we gezellig met Willemien en Tabo een colaatje te drinken. Net heb ik Ruud gebeld…zo ver weg maar toch dichtbij. In de middag hebben we even siësta gehouden want het was echt te warm. In de namiddag zijn we mat Abdou een wandeling gaan maken. Abdou is een jongen die bij Willemien op Timberland wat klusje doet. Hij vertelde over de vogels en de bomen en de termieten want die zijn hier rijkelijk aanwezig. Zo kwamen we bij de swedisch man / Zweedse man terecht, over zijn terrein zijn we naar en poel geweest waar krokodillen zwemmen. We liepen dichtbij het water en ik deed het bijna in m’n broek, was bang dat er een krokodil zou komen want je ziet die beesten gewoon niet als ze onder water liggen. We liepen echt in de bush..super spannend..! Ook hebben we een smid ontmoet, heel primitief was hij een bijl aan het maken. Op de terugweg hebben we de baobab boom gezien, wat een kolossaal boomke is dat.. s’Avonds hebben we pindasoep gegeten en weer een schaal met rijst vis en pompoen. Het was een geweldige dag, en wat is het bijzonder dat ik dit mag meemaken.