weer thuis in Darsilami - Reisverslag uit Darsilami, Gambia van Miranda Wijngaard - WaarBenJij.nu weer thuis in Darsilami - Reisverslag uit Darsilami, Gambia van Miranda Wijngaard - WaarBenJij.nu

weer thuis in Darsilami

Blijf op de hoogte en volg Miranda

20 Januari 2013 | Gambia, Darsilami

Zondag 20 januari 2013
Onze reis gaat weer beginnen, terug naar Gambia..het is alweer een jaar geleden dat ik er was en wat heb ik het gemist. Om 02.00u zijn we vertrokken naar Schiphol met al onze tassen hebben we ingecheckt, we hebben zoveel spullen echt niet normaal. Gelukkig werd er van het overgewicht geen probleem gemaakt, had wel een voorgevoel voor mijn zelfgemaakte tas met stof die ik vorig jaar had gekregen van Fadabo en helaas was mijn voorgevoel juist. Rond 06.30u zijn we de lucht ingegaan. Blij dat we nog wat geslapen hebben want je mist toch een nacht. Om 12.15 zijn we geland in Banjul, het gevoel toen ik uit het vliegtuig stapte was overweldigend, de warmte valt als een warme deken om je heen, de geur van Afrika snuifje op…ik ben weer thuis.Bij de bagageband bleek mijn tas er niet te zijn, alle medicijnen en verbandmiddelen zaten daarin, kon wel janken.Mijn voorgevoel klopte en de tas staat ergens op deze aardbol. Samen met Tabo en Ingrid heb ik aangifte gedaan en hoop dat de tas nog boven water komt. Tapha stond ook al te wachten ik vloog hem om zijn nek… met alle bagage zijn we met de Jeep vertrokken richting Brikama. Daar heeft Tabo geld gewisseld want Dalasi’s kan je in Nederland niet krijgen. We stonden bij de markt van Brikama, wat een mooie mensen allemaal en zo vriendelijk. Iedereen kijkt je aan want op de markt zie je bijna geen toebabs (blanke) dus ben je een bezienswaardigheid. Eenmaal weer in de Jeep op het asfalt namen we bij Siffou de afslag en daar begint het echte Gambia, door dit kleine dorpje reden we over de onverharde weg en alle kinderen kennen de jeep van Tabo en roepen Tabo..minty…Tabo geeft de kinderen af en toe wel eens een snoepje. De mooie zandweg naar Darsilami was bijna onbegaanbaar, in de regentijd heeft dit zijn sporen achtergelaten en zitten er flinke gaten in de weg maar al snel kwam Darsilami in zicht en werden we warm verwelkomt door de lokale bevolking…de kinderen liepen samen met Ado met in hun handjes takken welcome welcome te roepen en echt de tranen lopen over je wangen..wat een liefde voel je hier.Na een kort rondje door Darsilami zijn we op de compound van Tabo uitgestapt en te voet naar Timberland gelopen…met aan elke vinger een kindje en ook nog aan de achterkant van je vest. Op Timberland een erg warm welkom van Pabi, wat waren we blij om elkaar weer te zien. En natuurlijk de hondjes Aywule en Tombong.Na alle spullen te hebben uitgepakt kregen we een heerlijke Afrikaanse maaltijd, eten uit de schaal..even wennen voor de nieuwkomers maar het smaakte verrukkelijk. Pabi had speciaal voor mij het baobatoetje gemaakt en ik dacht ja ik ben weer thuis in dit prachtige land met lieve mensen.










Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 29 Mei 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 15584

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 24 Mei 2015

USA here we come...!

26 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Back home

26 Januari 2014 - 12 Februari 2014

back to Darsilami

30 Oktober 2013 - 13 November 2013

Gambia net even anders

20 Januari 2013 - 27 Januari 2013

Weer naar Gambia

20 Januari 2013 - 27 Januari 2013

weer naar Darsilami....

20 Januari 2013 - 27 Januari 2013

Weer naar Gambia

14 Januari 2012 - 21 Januari 2012

Mijn eerste reis

19 Januari 2012 - 19 Januari 2012

Makuda Senegal

19 September 2011 - 22 September 2011

Berlijn

Landen bezocht: