Darsilami-Gambia - Reisverslag uit Darsilami, Gambia van Miranda Wijngaard - WaarBenJij.nu Darsilami-Gambia - Reisverslag uit Darsilami, Gambia van Miranda Wijngaard - WaarBenJij.nu

Darsilami-Gambia

Door: mirandavandewijngaard

Blijf op de hoogte en volg Miranda

14 Januari 2012 | Gambia, Darsilami

Zaterdag 14 januari 2012,

Zo de reis is begonnen…om half negen waren we op Schiphol, Wim & Hennie stonden al op ons te wachten. Het afgeven van de koffers ging goed, we hadden wel wat overgewicht maar na het vermelden dat het voor het goede doel was mocht het zonder toeslag mee. Ruud, Sanne, Vera papsie en mamsie hebben ons uitgezwaaid. Op dit moment vliegen we over de Sahara wel bijzonder hoor. We hebben nu 3900 km gevlogen nog een paar te gaan.Aangekomen op Banjul kregen we een warm welkom van Tabo en zijn zoontje Maddi. Onderweg zie je het echte Gambia en wat voelde ik mezelf schuldig… wat een rijk en bevoorrecht mens ben ik en de emotie was ook niet te onderdrukken.In Brikama zijn we gestopt om geld te wisselen, wij bleven in de auto op Tabo wachten en er kwam een moeder met haar kindje naar ons toe, het kindje huilde en hup daar kwam de borst en het kleintje was weer stil.Alle kinderen zwaaide naar ons en riepen toebab toebab (dat doen ze als ze een blanke zien).De rit naar Darsilami was erg mooi eerst een stuk asfalt en toen kwam de onverharde weg. Aangekomen in Darsilami stonden de kinderen op ons te wachten en zwaaide met takken en riepen welcome , welcome , wat een ontvangst. Bij de Timberland lodge stond Willemien op ons te wachten en het was al super donker…na een rondleiding wat betreft het sanitaire kregen we een heerlijke maaltijd, rijst met pompoen en vis .Met elkaar uit een schaal eten is toch wel een aparte ervaring.Rond de klok van 23.00 u zijn we ons hutje ingegaan.
begonnen.