dag 2 2013 - Reisverslag uit Darsilami, Gambia van Miranda Wijngaard - WaarBenJij.nu dag 2 2013 - Reisverslag uit Darsilami, Gambia van Miranda Wijngaard - WaarBenJij.nu

dag 2 2013

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

21 Januari 2013 | Gambia, Darsilami

Maandag 21 januari 2013,
Vanmorgen heerlijk wakker geworden met prachtige geluiden, de Iman, de haan van de buren en het stampen van de rijst.Pabi had het ontbijt al klaar staan, de heerlijke bloementhee en de zelfgemaakte pindakaas en natuurlijk de meegenomen kaas en hagelslag uit Nederland, we zijn wel echte Nederlanders natuurlijk..! We mochten even een kijkje nemen bij de buren, elke morgen horen we het stampen van de rijst en wilde wel eens zien hoe dat nu eigenlijk gaat. Na dit bezoek zijn we in de Jeep en taxi gestapt richting Brikama. Tabo, Tapha, Ado en Mariama hebben ons rond geleidt door wir war van straatjes met de geur van specerijen, verse groente en natuurlijk verse vis. Het was erg heet vandaag en na een koud zakje water gekocht te hebben bij een meisje zijn we eerste even gaan lunchen, dat klinkt heel wat maar stelt niet veel voor. Toen kwam de woodmarket in zicht, wat een feest was dat. De verkopers zagen ons aan voor toeristen maar uitleg van Tabo in het Madinka werden we warm onthaald als vrienden. Mooie dingetjes werden gekocht en de mannen willen natuurlijk met je op de foto, zeker Vera die heeft weer een hoop vrienden gemaakt zoals Arty Party . . Iedereen was door zijn geld heen maar Jan of was het Wim (?) was onze pin en kon even wat Dalasi’s voorschieten.Met z’n alle hebben we twee djembe’s gekocht voor de culturele avond en die schenken we aan Timberland en Tabo’s compound. Na ons rondje woodmarket werden de djembe’s te voorschijn gehaald en verrasten de mannen van de woodmarket ons met dans en zang…en wat kunnen Gambiaanse mannen dansen.Na thuiskomst op Timberland zijn we snel onze Afrikaanse douche gaan nemen want als de avond valt is het snel donker en we hebben hier geen electriciteit.Ons diner bestond weer uit heerlijke rijst, vis, pompoen en aubergine met als toetje vers fruit. Nog gezellig met elkaar de dag doorgenomen, Hennie vertelde een mop ..we hadden buikpijn van het lachen.Bijtijds naar bed want morgen staat Senegal op ons progamma. Als je bril maar goed zit…( daar ging de mop over)